+ Reply to Thread
Page 1 of 48 1 2 3 11 ... LastLast
Results 1 to 10 of 473

Thread: Sufizam / Tasawwuf

  1. #1
    size="tall"

    Sufizam / Tasawwuf

    Bismillah - U ime Allaha.

    Hvala Allahu koji je usamljen po uzvišenosti svoje vlasti, koji je Jedan po ljepoti svoje uzvišenosti, koji je uzvišen po svojoj Jednoći, koji je svet kao Utočište svemu, koji je Najveći po svojoj biti i daleko od svakog uspoređivanja, koji je daleko iznad svakog oponašanja i svakog ograničavanja.
    (ova uvodna zahvala je prevedena iz knjige koju cu spomenuti a to je djelo "Poslanica Kusharijja" (Er risaletu el Kushajrijj) autora Abdul Kerima ibn Huzana El Kušajrijja.)

    Ova tema je nastala kao plod postova na raznim temama o islamu i jednostavno se doslo do pitanja filozofije u islamu a mnogi kazu da je nemoguce razgovarati o filozofiji u islamu bez sufizma.

    Sto je sufizam? Na pocetku knjige "Zivi sufizam" Seyyida Husseina Nasra stoji : "Ihsan (sufizam)". Ihsan se inace prevodi kao dobrocinstvo. Dalje, u definiranju ihsana navodi se predaja od Poslanika Muhammeda a.s.: "Ihsan znaci obozavati Allaha kao da Ga vidis, a ako Ga ne vidis, On tebe zaista vidi".

    A sto sufizam navodi kao svoj cilj? U istoj knjizi ("Zivi sufizam") stoji: "Zivjeti u vanjskome znaci vec posjedovati blagoslov postojanja, biti vise od nista; ali zadovoljiti se samo vanjskim naci izdati samu covjekovu prirodu, ciji je najdublji razlog postojanja upravo to putovanje od vanjskog ka unutarnjem, od periferije kruga postojanja ka transcedentnom sredistu, te, cineci to, vratiti stvaranje njegovom izvoru. Sufizam pruza sredstva za postizanje tog uzvisenog cilja."

    Zatim dolazimo do medjuodnosa islama i sufizma. Pravi sufizam (da bi bio pravi sufizam) svoje korijene mora imati u kur'anskoj objavi.

    Evo kako Ebu Kasim Abdul Kerim ibn Huzan El Kušajrijj En Nejsaburi (pisac djela Risaletu Kushajrijj - jednog od najpoznatijih djela sufizma (po mojim saznanjima, jos nije prevedena na nas jezik, molim da me ispravi netko ako grijesim) nabraja dubinske temelje sufizma:

    1. djelo
    2. duša
    3. emocija (osjećaj)
    4. manire (odgoj, ponašanje).

    Takodjer, u samom pocetku te knjige, pisac navodi nesto sto je vrlo zanimljivo za daljnje razmatranje u ovoj temi: "Zatim, znajte, smilovao vam se Allah, oni koji su na pravom putu u ovoj grupi (u sufizmu) u velikom broju su nestali i u našem vremenu (pisano je oko 5-6. stoljeca po Hidzri, sto odgovara razdoblju oko 11. stoljeca) je ostalo jako malo tragova ove grupe (istinskih sufija). Ušla je slabost u ovaj put koji još nije nestao. Prošlost su šejhovi (predvodnici kod sufija) s kojima je bila uputa a umanjio se broj sljedbenika od čijeg puta i postupanja se može uzeti primjer. Nestala je puna bogobojaznost, umanjila se širina, uvećala se pohlepa čije spone jačaju. Srca su udaljena od svetosti šerijata (vjerozakona) pa se umanjila brigu o vjeri i nestalo je razlikovanje halala (dozvoljenog) i harama (zabranjenog)."

    Takodjer, autor u toj knjizi poziva sljedecem: "Pozivam povratku sufizmu prije našeg vremena (onakvom kakav je bio prije njegovog vremena), čišćenju od prljavština koje su se zakačile za njega te ponovnom uspostavljanju sufizma na čvrstim temeljima islama."

    Opisuje "pravi islam" sljedecim rijecima: "Elita časnih prethodnika je uzela cjelokupni islam (shvaćanje, odgoj, ponašanje, misionarstvo i šerijatske propise) - obuhvaćali su čistoću i svjesnost o Allahu koju imaju sljedbenici sufizma te znanost i razumijevanje fakiha (islamskih pravnika) - bez zapostavljanja ijedne od te dvije strane - a to je istinski islam."


    S druge strane, odredjene grupacije muslimana smatraju sufizam vanjskim faktorom u islamu. Smatraju da sufizam nije utemeljen u islamu i da je kao takav "zabluda". Na internetu se nalaze brojna videa i tekstovi koji pojasnjavaju date stavove. U slucaju interesa, moze se razgovarati i o tome, ali mislim da je to sasvim jasno objasnio El Kushajrijj koji je ukazao da su se pojavile odredjene grupe u sufizmu koje nisu bile u skladu sa samim Kur'anom i Sunnetom. A logicno je da sve ono sto je u sukobu sa Kur'anom i Sunnetom - ne moze imati utemeljenje u islamu.

    Na ovom linku je tekst imama Gazalija o zabludama "sufija" (rijec sufija je pod navodnicima jer se ti ljudi ne mogu smatrati istinskim sljedbenicima sufizma).

    Cilj ove teme je, dakle, pruziti mjesto na kojem ce se ukazati na utemeljenost sufizma u islamu (ili suprotno od toga, ovisno od stava osobe koja pise). Dalje, cilj ove teme je omoguciti vremenom razvijanje debate o islamskoj filozofiji (u sklopu sufizma ili mimo njega). A o islamskoj filozofiji kroz sufizam (i mimo njega) cu ukratko govoriti u jednom od sljedecih postova. A u slucaju da postoji netko tko bi preuzeo taj dio o filozofiji, vrlo rado cu prepustiti toj osobi. Pa izvolite!

    Svakako je cilj teme i potaknuti razgovor o islamskoj filozofiji mimo sufizma te razgovor o duhovnoj dimenziji islama kako na nju gledaju oni koji ne dijele pogled sa sufizmom.


    Poznavateljima sufizma pitanje: Sto je danas onaj pravi sufizam i sto sufizam moze donijeti pojedincu?

    Onima koji ne poznaju sufizam: Sto vas zanima o njemu, da li kroz ovu kratku pricu vidite kakvu razliku izmedju sufizma i islama?

    To su moja pitanja onima koji citaju a oni koji citaju a imaju pitanja, navalite...
    Vampire Skull (klik)
    Upali svjetlo svoje duse, lakse ces putovati...

  2. #2
    ...
    Join Date
    Aug 2010
    Posts
    1,865
    Pitala bih te, na početku, i-s-l-a-m-i-c, sljedeće: Kako ti bi, svojim riječima, definirao sufizam?

  3. #3
    Harun's Avatar
    Join Date
    Feb 2011
    Posts
    1,303
    Pozivanje na sufizam jeste zabluda, kao prvo sam naziv teme sufizam v islam

    zamisli sad krsaninu postavis temu "ZNJ" vs krscnastvo normalno da ce odbaciti to , a sta onda reci za muslimane, normalno je da ce i oni dobaciti te nazive i stvari sto nisu poznate bile za vrijeme poslanika.

    Drugo, znam sta dosta sufija radi, i kakvim se zabludama radi, samo se mozes uhvatiti zaglavu u kakve zavlude upadaju.

    trece, nazivanje drugim imenima osim muslimanima nije bas pohvalno, jer tad dolazi do grupacija, pa vidis tamo, sunije, shije, sufije, ovi oni , ma svakakvih imena

    a Allah kaze:

    78....Allah vas je odavno muslimanima nazvao, i u ovom Kur’anu, da bi Poslanik bio svjedok protiv vas, i da biste vi bili svjedoci protiv ostalih ljudi.

    ja nedivim da stoji, "Allah vas je odavno sufijama/shijama/sunnijama nazvao, i u ovom Kur’anu"

    pozivanje na nesto sto se tice vjere a poslanik nije pozivao na to jeste zabluda, ine samo to, nego pozivati u novotariju, pa on ko pocne da slijedi tu novotariju pisu se tome grijesi kad god njegovi sljedbenici rade te novotarije, bez da se njima ista umanji od toga, pa to je onda katastrofa nemo teza.

    zato klonite se narode svega mimo islama, i onoga sto poslanik Muhammed i ostali poslanici nisu pozivali.

    sta muhmmed kaze za novotarije

    Muhammed, sallallahu alejhi ve sellem kaze: “Ko unese nesto novo u ovu nasu stvar (vjeru) sto joj ne pripada, to je redd (to se odbacuje i ne pridaje mu se vaznost)"

  4. #4
    Rekoh ti ja Enky za ovo VS slavno u naslovu teme

    Brate Harune, naziv teme je upravo poziv na razgovor na temu: Da li je sufizam danas suprotan islamu? Da ili ne?

    Moze li tako?
    Vampire Skull (klik)
    Upali svjetlo svoje duse, lakse ces putovati...

  5. #5
    Quote Originally Posted by enky View Post
    Pitala bih te, na početku, i-s-l-a-m-i-c, sljedeće: Kako ti bi, svojim riječima, definirao sufizam?
    Evo, brat Harun bi vjerujem sufizam nazvao necim nepotrebnim, suvisnim i, u najgorem slucaju, zabludom...

    Ovo ce biti vise moj dozivljaj sufizma nego definicija... Definicija je nesto strogo odredjeno, precizno... Meni je drazi dozivljaj...

    Sufizam je za mene jedan od nacina primjenjivanja kur'anskog imperativa "Vjerujte i cinite dobro". Sufizam je za mene u osobi ispunjenoj strpljenjem, duhovnom snagom, bistrog uma, snaznog pogleda i jakih rijeci - sve to a opet tako nenametljivo... Sufizam je za mene put kojim covjek ide analizirajuci samog sebe (uz pomoc ucenije osobe), unistavajuci sve one mane koje ga sprjecavaju da ostvari zivotni cilj na ovoj zemlji a to je - biti konstantno svjestan Allaha i konstantno mu biti zahvalan...
    A za mene-mene - sufizam je nesto gdje i ja trazim...

    Na kraju ovog posta bih pozvao sve prisutne na ovoj temi i sve one koji citaju da odgovore na pitanje koje je @enky meni postavila kao da je njima postavljeno.
    Vampire Skull (klik)
    Upali svjetlo svoje duse, lakse ces putovati...

  6. #6
    Harun's Avatar
    Join Date
    Feb 2011
    Posts
    1,303
    Quote Originally Posted by i-s-l-a-m-i-c View Post
    Evo, brat Harun bi vjerujem sufizam nazvao necim nepotrebnim, suvisnim i, u najgorem slucaju, zabludom...

    Ovo ce biti vise moj dozivljaj sufizma nego definicija... Definicija je nesto strogo odredjeno, precizno... Meni je drazi dozivljaj...

    Sufizam je za mene jedan od nacina primjenjivanja kur'anskog imperativa "Vjerujte i cinite dobro". Sufizam je za mene u osobi ispunjenoj strpljenjem, duhovnom snagom, bistrog uma, snaznog pogleda i jakih rijeci - sve to a opet tako nenametljivo... Sufizam je za mene put kojim covjek ide analizirajuci samog sebe (uz pomoc ucenije osobe), unistavajuci sve one mane koje ga sprjecavaju da ostvari zivotni cilj na ovoj zemlji a to je - biti konstantno svjestan Allaha i konstantno mu biti zahvalan...
    A za mene-mene - sufizam je nesto gdje i ja trazim...

    Na kraju ovog posta bih pozvao sve prisutne na ovoj temi i sve one koji citaju da odgovore na pitanje koje je @enky meni postavila kao da je njima postavljeno.

    pa brate moj nije problem taj sufizam gdje "Vjerujte i cinite dobro". ispunjenoj strpljenjem, duhovnom snagom, bistrog uma, snaznog pogleda i jakih rijeci - sve to a opet tako nenametljivo... Sufizam je za mene put kojim covjek ide analizirajuci samog sebe.

    to nije problem, problem je sto sufije zbog nedrzanja do poslanikova sunneta odlutaju u zestoke novotarije, u grijehe, a samo zato sto se nisu pridrzavali sunneta poslanika

    da nebude da ja ovo sam pricamo onako bezevze, ja inace volim da posecerim sa dokazima video ili slikama za ono sto tvrdim

    Evo do cega dovodi kad se ljudi upuste u stvari sto sam van islama, i sto nemaju nikakve veze sa islamom, odlutaju daleko
    '

    probadanje iglama, plesanje po dzamiji, stvaljanje zmija u usta zabluda nad zabludom











    Napominjem jos jednom, sufizam je novotarija, i zabranjeno je u islamu ista novo ubacivati u vjeru islam, kao sto vidite ove gore ludjake na slikama i videu, kunem se Allahom da je ovo teska zabluda i islam je cist od ovakih stvari, ko se upusti u ovakve stvari i pocne uciti druge nek se pripremi slobodno za Dzehennema

  7. #7
    Harun's Avatar
    Join Date
    Feb 2011
    Posts
    1,303
    sunnet je praksa muhamemda , sve ono sto je on radio i govorio.

  8. #8
    Kako rekosmo, svugdje ima kukolja, svugdje ima korova, svugdje ima zabluda, pogresnih shvacanja... Kako se ti osjecas kada o npr. muslimanima koji nose bradu svi sude kao o teroristima zbog ekipe koja se raznosi po svijetu? Je li to pravedno?

    Kazes gore da nije problem u onom sufizmu kojeg sam ja opisao... E pa to je THE sufizam, ovo sto si ti pokazivao i navodio... Naci ces pod onim citatom el Kushejrijja:
    "Zatim, znajte, smilovao vam se Allah, oni koji su na pravom putu u ovoj grupi (u sufizmu) u velikom broju su nestali i u našem vremenu (pisano je oko 5-6. stoljeca po Hidzri, sto odgovara razdoblju oko 11. stoljeca) je ostalo jako malo tragova ove grupe (istinskih sufija). Ušla je slabost u ovaj put koji još nije nestao. Prošlost su šejhovi (predvodnici kod sufija) s kojima je bila uputa a umanjio se broj sljedbenika od čijeg puta i postupanja se može uzeti primjer. Nestala je puna bogobojaznost, umanjila se širina, uvećala se pohlepa čije spone jačaju. Srca su udaljena od svetosti šerijata (vjerozakona) pa se umanjila brigu o vjeri i nestalo je razlikovanje halala (dozvoljenog) i harama (zabranjenog)."
    Takodjer, autor u toj knjizi poziva sljedecem: "Pozivam povratku sufizmu prije našeg vremena (onakvom kakav je bio prije njegovog vremena), čišćenju od prljavština koje su se zakačile za njega te ponovnom uspostavljanju sufizma na čvrstim temeljima islama."

    Opceprihvacena je tvrdnja: Serijat moze bez tarikata a tarikat ne moze bez serijata.

    O samom sufizmu cu dalje a ti ces ovdje, Harune, naci odgovor na utemeljenje sufizma:
    Iz poznatog hadisa (predaje od Poslanika Muhammeda a.s.) kojeg prenosi Omer a govori o islamu, imanu i ihsanu mozemo zakljuciti:

    1. Da bi neko bio musliman nužno je da posjeduje imansko-islamske šarte i da istraje u njihovom iskrenom provođenju
    2. Ako neko želi da razvija i usavršava svoju vjeru, put je težnja ka "ihsanu", težnja ka tome da se iskreno robuje Allahu dž.š. baš kao da Ga vidi jer kako kaže Resulullah s.a.v.s. "Ako ti ne vidiš Allaha, On tebe sigurno vidi."

    Dalje, sto sufizam razvija?
    Iskrenost se sastoji iz sljedeća tri elementa: srca (misli i osjećaji), riječi i djela. Iskren je onaj tko, nešto što misli svojim mislima i osjeća svojim srcem, to isto govori svojim riječima i to isto potvrđuje svojim djelima. Da bi se postigla iskrenost sva tri elementa moraju biti prisutni, odnosno i misli i riječi i djela moraju biti usklađeni. Naprotiv ako neko jedno govori a drugo misli i radi, takva osoba je neiskrena, odnosno licemjerna i dvolična.

    Takodjer, znamo predaje o utjecaju spominjanja Allaha (zikrullaha) na covjekovo srce (umirivanje srca, ciscenje srca rijecima estagfirullah (trazim oprost od Allaha)).

    Takodjer, sufizam pomaze covjeku u borbi protiv nefsa (tj. u onoj velikoj borbi - poznat ti je i taj hadis).

    Za kraj ovog dijela - nesto o jednostavnom a opet tako vaznom pravilu u sufizmu kaze sam Muhjuddin ibn Arebi: "Ako vidiš čovjeka da hoda po zraku, a da ne živi po Šerijatu, slobodno mu u lice kaži da je lažov".

    Pusti probadanje i slicne stvari - to su stvari koje ne treba spominjati u istoj recenici sa sufizmom samo zato sto se oni tako nazivaju.

    Daj neke primjere iz "normalnih" tarikata (odjeljaka sufizma) koji se ne drze Sunneta?

    Cilj sufizma je samo jedan - zadovoljstvo Allaha dz.s. Pojmovi “tesavuf”, “sufizam”, “tarikat” ne označavaju ništa drugo do jedan sistem shvatanja, radnji i postupaka kojima se Allahov dž.š. rob želi približiti svome Gospodaru i Stvoritelju, te zadobiti i uvećati Njegovu ljubav i Njegovo zadovoljstvo. Znači “tarikat” je “putovanje ka Allahu dž.š.”, a i sama riječ “derviš” ima značenje “putnik”.

    Za kraj pitanje, znas li koliki je najveci broj rek'ata (dijelova molitve) koje je Poslanik Muhammed a.s. klanjao u noci kao nafilu? I ako znas - novo pitanje - smijemo li mi klanjati vise od toga? Je li to mimoilazenje sunneta?

    Da ne bude sada da se igramo, odmah cu iznijeti svoje pojasnjenje.
    Prenosi Aiša r.a. (supruga Muhammeda a.s.), da Poslanik, s.a.v.s., ni u ramazanu niti van njega nije klanjao više od 11 rekata, klanjao bi četiri - ne pitaj o njihovoj dužini niti ljepoti - pa bi klanjao još četiri - ne pitaj o njihovoj dužini i ljepoti". (Buharija 1147 i Muslim 738 - prenosioci predaja od Poslanika a.s. a uz njih je broj predaje (navedenog hadisa) u njihovim zbirkama). Na drugom mjestu se spominje broj 13, i eto - recimo 13 obzirom da je veci broj.

    Dakle, ako ti klanjas 20 rekata dobrovoljne molitve, je li to razmimoilazenje? A ako klanjas 100 rekata? Je li to dodavanje sunnetu?
    Vampire Skull (klik)
    Upali svjetlo svoje duse, lakse ces putovati...

  9. #9
    Pozdrav svima, nadam se da ću ovu temu čitati sa zanimanjem!

    Kako još ne poznajem sufizam, može li mi tko onako školski odgovoriti: koja je razlika između "klasičnog" islama i sufizma? Ima li je uopće (gledano doktrinarno) ili je riječ samo o različitoj praksi?
    Vampire Skull (klik)
    Nema takvog bogatstva kao što je znanje, niti takvog siromaštva kao što je neznanje. - Abi Talib

  10. #10
    Harun's Avatar
    Join Date
    Feb 2011
    Posts
    1,303
    Quote Originally Posted by i-s-l-a-m-i-c View Post
    Kako rekosmo, svugdje ima kukolja, svugdje ima korova, svugdje ima zabluda, pogresnih shvacanja... Kako se ti osjecas kada o npr. muslimanima koji nose bradu svi sude kao o teroristima zbog ekipe koja se raznosi po svijetu? Je li to pravedno?

    Kazes gore da nije problem u onom sufizmu kojeg sam ja opisao... E pa to je THE sufizam, ovo sto si ti pokazivao i navodio... Naci ces pod onim citatom el Kushejrijja:
    "Zatim, znajte, smilovao vam se Allah, oni koji su na pravom putu u ovoj grupi (u sufizmu) u velikom broju su nestali i u našem vremenu (pisano je oko 5-6. stoljeca po Hidzri, sto odgovara razdoblju oko 11. stoljeca) je ostalo jako malo tragova ove grupe (istinskih sufija). Ušla je slabost u ovaj put koji još nije nestao. Prošlost su šejhovi (predvodnici kod sufija) s kojima je bila uputa a umanjio se broj sljedbenika od čijeg puta i postupanja se može uzeti primjer. Nestala je puna bogobojaznost, umanjila se širina, uvećala se pohlepa čije spone jačaju. Srca su udaljena od svetosti šerijata (vjerozakona) pa se umanjila brigu o vjeri i nestalo je razlikovanje halala (dozvoljenog) i harama (zabranjenog)."
    Takodjer, autor u toj knjizi poziva sljedecem: "Pozivam povratku sufizmu prije našeg vremena (onakvom kakav je bio prije njegovog vremena), čišćenju od prljavština koje su se zakačile za njega te ponovnom uspostavljanju sufizma na čvrstim temeljima islama."

    Opceprihvacena je tvrdnja: Serijat moze bez tarikata a tarikat ne moze bez serijata.

    O samom sufizmu cu dalje a ti ces ovdje, Harune, naci odgovor na utemeljenje sufizma:
    Iz poznatog hadisa (predaje od Poslanika Muhammeda a.s.) kojeg prenosi Omer a govori o islamu, imanu i ihsanu mozemo zakljuciti:

    1. Da bi neko bio musliman nužno je da posjeduje imansko-islamske šarte i da istraje u njihovom iskrenom provođenju
    2. Ako neko želi da razvija i usavršava svoju vjeru, put je težnja ka "ihsanu", težnja ka tome da se iskreno robuje Allahu dž.š. baš kao da Ga vidi jer kako kaže Resulullah s.a.v.s. "Ako ti ne vidiš Allaha, On tebe sigurno vidi."

    Dalje, sto sufizam razvija?
    Iskrenost se sastoji iz sljedeća tri elementa: srca (misli i osjećaji), riječi i djela. Iskren je onaj tko, nešto što misli svojim mislima i osjeća svojim srcem, to isto govori svojim riječima i to isto potvrđuje svojim djelima. Da bi se postigla iskrenost sva tri elementa moraju biti prisutni, odnosno i misli i riječi i djela moraju biti usklađeni. Naprotiv ako neko jedno govori a drugo misli i radi, takva osoba je neiskrena, odnosno licemjerna i dvolična.

    Takodjer, znamo predaje o utjecaju spominjanja Allaha (zikrullaha) na covjekovo srce (umirivanje srca, ciscenje srca rijecima estagfirullah (trazim oprost od Allaha)).

    Takodjer, sufizam pomaze covjeku u borbi protiv nefsa (tj. u onoj velikoj borbi - poznat ti je i taj hadis).

    Za kraj ovog dijela - nesto o jednostavnom a opet tako vaznom pravilu u sufizmu kaze sam Muhjuddin ibn Arebi: "Ako vidiš čovjeka da hoda po zraku, a da ne živi po Šerijatu, slobodno mu u lice kaži da je lažov".

    Pusti probadanje i slicne stvari - to su stvari koje ne treba spominjati u istoj recenici sa sufizmom samo zato sto se oni tako nazivaju.

    Daj neke primjere iz "normalnih" tarikata (odjeljaka sufizma) koji se ne drze Sunneta?

    Cilj sufizma je samo jedan - zadovoljstvo Allaha dz.s. Pojmovi “tesavuf”, “sufizam”, “tarikat” ne označavaju ništa drugo do jedan sistem shvatanja, radnji i postupaka kojima se Allahov dž.š. rob želi približiti svome Gospodaru i Stvoritelju, te zadobiti i uvećati Njegovu ljubav i Njegovo zadovoljstvo. Znači “tarikat” je “putovanje ka Allahu dž.š.”, a i sama riječ “derviš” ima značenje “putnik”.

    Za kraj pitanje, znas li koliki je najveci broj rek'ata (dijelova molitve) koje je Poslanik Muhammed a.s. klanjao u noci kao nafilu? I ako znas - novo pitanje - smijemo li mi klanjati vise od toga? Je li to mimoilazenje sunneta?

    Da ne bude sada da se igramo, odmah cu iznijeti svoje pojasnjenje.
    Prenosi Aiša r.a. (supruga Muhammeda a.s.), da Poslanik, s.a.v.s., ni u ramazanu niti van njega nije klanjao više od 11 rekata, klanjao bi četiri - ne pitaj o njihovoj dužini niti ljepoti - pa bi klanjao još četiri - ne pitaj o njihovoj dužini i ljepoti". (Buharija 1147 i Muslim 738 - prenosioci predaja od Poslanika a.s. a uz njih je broj predaje (navedenog hadisa) u njihovim zbirkama). Na drugom mjestu se spominje broj 13, i eto - recimo 13 obzirom da je veci broj.

    Dakle, ako ti klanjas 20 rekata dobrovoljne molitve, je li to razmimoilazenje? A ako klanjas 100 rekata? Je li to dodavanje sunnetu?

    brate , nisi upravu nikako, a sad cu ti objasniti zasto



    Kako rekosmo, svugdje ima kukolja, svugdje ima korova, svugdje ima zabluda, pogresnih shvacanja... Kako se ti osjecas kada o npr. muslimanima koji nose bradu svi sude kao o teroristima zbog ekipe koja se raznosi po svijetu? Je li to pravedno?
    samo sto ja nisam nikad vidio da se neko nazivao sufija ili se pozivao na tarikate i tekije, a da nisam vidio novotarije sto nisam nasao u poslanikovim hadisima, vjeruj mi islam praktikujem i izucavam jos malo pa 20 godina, tako da sam upoznat sa masa stvari i nije me mimoislo u mojim studijama.


    Kazes gore da nije problem u onom sufizmu kojeg sam ja opisao... E pa to je THE sufizam, ovo sto si ti pokazivao i navodio...
    greska u koracima

    to sto sam ja nazvao taj sufizam o kojem si ti spominjao, nije sufizam neko islam, i gdje se moze naci uposriste u hadisima, i prisivati neko drugo ime za ucenja poslanika jeste izvrtanje poslanikovih ucenja i zbunjivanje naroda , pa niko neznam sta je onda islam a sta sufizam, sve to postane neka neslana corba gdje se nezna ko pije ko placa.

    kao prvo poslanik nije nazivao to sufizam pa zato ni mi nebi trebali tako nazivati.

    Takodjer, autor u toj knjizi poziva sljedecem: "Pozivam povratku sufizmu prije našeg vremena (onakvom kakav je bio prije njegovog vremena), čišćenju od prljavština koje su se zakačile za njega te ponovnom uspostavljanju sufizma na čvrstim temeljima islama."
    greska opet, umjesto da se kaze Pozivam povratku islamu prije našeg vremena , kako ga je poslanik i njegovi ashabi i tabiini slijedili a mi ovdje dodaje neke nove nazive koji nisu bili poznati za vrijeme poslanika. a druga greska pozivati sufizam jeste pozivati na razjedinjenost muslimana

    jer ja licno nemam nista sa sufijama , i kad mi pocne pricati , o sejhovima, tarikatima, tekijama, i sta sve jos to je za mene drugi sviejt, jednostavno nismo na istim talasima, jer umjesto da se drzimo onoga sto stoji u kuranu i hadisu

    kao sto Allah kaze:

    Bog kaze:

    Svi se cvrsto Allahovog uzeta drzite i nikako se ne razjedinjujte!(Kur'an 3:103)

    Tebe se nista ne ticu oni koji su vjeru svoju raskomadali i u stranke podijelili, Allah ce se za njih pobrinuti. On ce ih o onome sto su radili obavijestiti. (El-En'am, 159)Kuran


    kad neko poziva na sufizam, a poslanik nije pozivao na takve ideje, to dovodi do neminovnog razlaza medju muslimanima, i srca su daleko jedno od drugog u tim situacijama, shvatas jer se pada na oviome ajetu odmah

    Svi se cvrsto Allahovog uzeta drzite i nikako se ne razjedinjujte

    a kad mi neko pocne pricati o sufizmu, on se vec razdijelio od mene i od ostalih muslimana koji zagovaraju slijedjenje poslanika i kurana.

    Znam prije pola godine , upao sam u raspravu sa jednim momkom o sufizmu, mlad neki decko, fura se na to, sufizam, iako studiram islam skoro koliko on ima godina , uhvatio se nekih ideja skroz nepoznato u islamu da Bog sacuva, kako sjetan covjeka moze odvuci u zabludi. cudo jedno.


    Opceprihvacena je tvrdnja: Serijat moze bez tarikata a tarikat ne moze bez serijata.
    greska, ja koliko sam puta cuo o tim tarikatima, da se mora sliejditi neki tarikat, neki sejh, i sta sejh kaze tako je to, nema druge, mislim da je to malo odlutanje od pravog islama. i zato se sejhovi u sufizmu uzdizu na viskoe stepene, svetosti da tako kazem, a to je daleko od islama, Poslanik je rekao u jednom hadisu

    ko hoce da mu ustaju ispred njega i da mu se na taj nacin iskazuje postovanje, nek sebi pripremi mjesto u vatri, nek me ispravi neko ako grijesim oko ovoga hadisa, ako neko zna gdje se nalazi na netu nek postavi.

    plesanje oko sejha


    Nikakv ovo islam nije, ovo je sprdnja sa vjerom brate moj, ovo je sejtanluk





    da je ovakav islam kako ga sufije prezentiraju sufizam, nikad ja nebi bi musliman



    O samom sufizmu cu dalje a ti ces ovdje, Harune, naci odgovor na utemeljenje sufizma:
    Iz poznatog hadisa (predaje od Poslanika Muhammeda a.s.) kojeg prenosi Omer a govori o islamu, imanu i ihsanu mozemo zakljuciti:

    1. Da bi neko bio musliman nužno je da posjeduje imansko-islamske šarte i da istraje u njihovom iskrenom provođenju
    2. Ako neko želi da razvija i usavršava svoju vjeru, put je težnja ka "ihsanu", težnja ka tome da se iskreno robuje Allahu dž.š. baš kao da Ga vidi jer kako kaže Resulullah s.a.v.s. "Ako ti ne vidiš Allaha, On tebe sigurno vidi."
    nema utemeljenja nigdje za ono sto oni gore radi probijaju se , skacu, plesu, urlicu po dzamiji, rezu se nozevima, stavljaju zmije u usta itd



    1. Da bi neko bio musliman nužno je da posjeduje imansko-islamske šarte i da istraje u njihovom iskrenom provođenju
    2. Ako neko želi da razvija i usavršava svoju vjeru, put je težnja ka "ihsanu", težnja ka tome da se iskreno robuje Allahu dž.š. baš kao da Ga vidi jer kako kaže Resulullah s.a.v.s. "Ako ti ne vidiš Allaha, On tebe sigurno vidi
    a ovo je islam , ovo nije sufizam, i neznam sta ta rijec znaci tacno sufizam, odakle to ? sta to treba da predstavlja, zasto se ne koristi rijec islam a sto mora sufizam, jeli to Allah zaboravio u kuranu nesto od vjere pa mi to trebamo dodavati islamu ?


    Daj neke primjere iz "normalnih" tarikata (odjeljaka sufizma) koji se ne drze Sunneta?
    koji normalni primjeri, ja jos nisam vidio sufiju koji necini novotarije ? a to je nesto sto vodi u Dzhennem.



    Cilj sufizma je samo jedan - zadovoljstvo Allaha dz.s. Pojmovi “tesavuf”, “sufizam”, “tarikat” ne označavaju ništa drugo do jedan sistem shvatanja, radnji i postupaka kojima se Allahov dž.š. rob želi približiti svome Gospodaru i Stvoritelju, te zadobiti i uvećati Njegovu ljubav i Njegovo zadovoljstvo. Znači “tarikat” je “putovanje ka Allahu dž.š.”, a i sama riječ “derviš” ima značenje “putnik”.
    da vidimo

    ovo su nase domaze u BiH sufije ili dervisi, kako god


    nikad ama bas NIKAAAAAAAAAAD, ja nisam procitao da se ovako zikr obavlja , nigdje neces naci nekog hadisa da se ovako to radi, ovo je cista zabluda, nemoze teza, kad ti se tvoj vjerski vodja poglavar vjerske zajednice upada u ovakve stvari, kud ces dalje, i ljudi bas pomisle, to je islam, to je upravu, vidi , hodza radi, to je tako, nemoze da nije to islam, i kad ljudi pocnu tako razmisljati tek tad nastupa katastrofa, jer se poslanikov sunnet izokrece naopacke

    od ovakvih zikrova me svrabez hvata, samo sto nepocnem pjeniti na usta od muke, kako se poslanikov sunnet(praksa mijenja)


    brate moj ovo je zabluda nemoze gore.

    Upamti ovo, nemoze se neko pribliziti Allahu sa svojim nekim zikrovima, i plesovima bolje nego sto je poslanik naredio da se radi, jeli to mozda Allah i psolanik nesto zaboravio kad je upitanju vjera, pa mi to trebamo izmisljati nanovo ?? boze sacuvaj, niposto, nego je sejtan uzeo maha, i odveo narod u zabludu.

    Allah kaze kako se priblizvamo Allahu da nas on zavoli, drugog puta nema,

    ''Reci(im muhammede): 'Ako Allaha volite, mene(muhammeda) slijedite, i vas će Allah voljeti i grijehe vam oprostiti!' – a Allah prašta i samilostan je".(Ali Imran31)

    jasno ko suza, slijedi poslanika i ne izmisljaj raznorazne bidate da te nebi odvelo od toga poslanikova puta, sta ti mislis sto su se one sufije gore odlutale u zabludu ,pa upravo zato sto su prestale da slijede poslanikov sunnet. pa su poceli po svom nahodjenju da praktikuju zikrove, i vidimo onda ovo

    pogledaj ovaj satanisticki ples sufija



    e moj brate islamic, nije to uredu nikako. ko god ubaciva nesto novo sto nije poslanik rekao i radio i ne stoji u kuranu, to je igranje sa vatrom.


    Za kraj pitanje, znas li koliki je najveci broj rek'ata (dijelova molitve) koje je Poslanik Muhammed a.s. klanjao u noci kao nafilu? I ako znas - novo pitanje - smijemo li mi klanjati vise od toga? Je li to mimoilazenje sunneta?
    pogresno razmisljanje totalno, puca po svim shavovima,

    Prvo ,klanjenje samo po sebi nije lose, jer poslanik je sam radio, tako sa dako ti hoces nafilu da klanjas, mozes cijelu noc da klanjas ako ti je volja, znaci poslanik je klanjao nafile. znaci to nije nista novo u sustini u vjeri.

    ali je novo u vjeri kad se probijas iglama, rezes nozevima, pleses u dzamiji kao sto one sufije gore rade, to nikad poslanik nije radio niti njegovi ashabi.

    a dok je nafile klanjao i to je dobrovoljno da klanjas, koliko hoces , pa cak i kad nebi klanjao nafile , ok nema problema, jer neces biti pitan za nafile, ali ce ti zato dobro doci na sudnjem danu da podkrijepe propustene farzove i nedostatke u farzovima.

    tako da ti je to sporedjenje jako lose.

    Da ne bude sada da se igramo, odmah cu iznijeti svoje pojasnjenje.
    Prenosi Aiša r.a. (supruga Muhammeda a.s.), da Poslanik, s.a.v.s., ni u ramazanu niti van njega nije klanjao više od 11 rekata, klanjao bi četiri - ne pitaj o njihovoj dužini niti ljepoti - pa bi klanjao još četiri - ne pitaj o njihovoj dužini i ljepoti". (Buharija 1147 i Muslim 738 - prenosioci predaja od Poslanika a.s. a uz njih je broj predaje (navedenog hadisa) u njihovim zbirkama). Na drugom mjestu se spominje broj 13, i eto - recimo 13 obzirom da je veci broj
    kao prvo nafila je klanjao 2 rekata, a to sto stoji u to hadisu ,jeste o teravijskom namazu, 8 rekata teravije, i 3 vitara, a to je sve nafila.

    a dok je klanjao isto 2 rekata kad se udje u dzamiju. tako da si to malo pobrkao .



    Dakle, ako ti klanjas 20 rekata dobrovoljne molitve, je li to razmimoilazenje? A ako klanjas 100 rekata? Je li to dodavanje sunnetu?
    jeste dozovljeno ali nije farz, ali zato kad se nafila pretvori u farz onda nastaju belaji, pa vidis u dzamijama kako se brzo klanja, i nemozes stici u mlitivi efendiju, katatrsofa

    evo vidi sta znaci kad se izokrene poslanikov sunnet, pa se uvede da moras 20 teravijskih rekata klanjati, onda efendija poruzi i unisti molitvu skroz

    pogledaj posljedice kad se na svoju ruku pocne vjera praktivkovati i odluta od poslanikova sunneta


    cak su ga pretukli zbog brzo klanjanja, i sprdnje sa namazom



    mozes klanjati 20 ali polahko, ali kad je pricvrstis kao farz, onda je zabluda, pa ljudi ubrzaju namaz kako bi sto prije rijesili.

    mada ja najbolje drzati se onoga sto poslanik radio 8 rekata teravijskih i 3 vitara

+ Reply to Thread

Tags for this Thread

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts